Friday, February 15, 2013

kesakitan di dada, lelah yang tak kesudahan

Assalamualaikum WRBKT, sudah lama tak muncul. Agak kaku unuk menukilkan catatan kerna sudah lama bersara. tapi baru-baru ini sahabat saya Encik S terkena lelah yang tak kesudahan. Di hati saya, saya berniat jika ilmu yang saya pelajari ini diizinkan Allah SWT dipraktiskan menjadi, sembuh atau berkurangan saya akan teruskan lagi dan sebaliknya jika tidak menjadi atau mengarut semata, saya akan berhenti. Alahamdulillah, diizinkan-Nya. Berlainan dengan titik yang lazim digunakan dalam akupuntur, titik yaang dijumpai ialah bersebelahan dengan puting, di zon luar juga di bahagian pinggul, juga di zon luar. apa kaitannya titik di dada dengan titik di pinggul? kedua-duanya berada di zon atau laluan yang sama. Patutlah Encik S kelihatan lemah gaya berjalannya. dua titik di laluan yang sama. Juga terdapat 4 titik lain di dada dan kepala yang juga sama laluannya. Kesimpulan yang saya dapati ialah, perawat harus mencari dan berusaha, bukan bersandarkan teori semata-mata. juga lain orang, lain titik kesembuhannya, meskipun simptom sakit yang sama. Wassalam. S

No comments:

Post a Comment