Sunday, November 7, 2010

rawatan Herba dan Ruqyah untuk Muntah dan cirit birit

Assalamualaikum,

penulis ingin berkongsi rawatan ruqyah dan herba untuk demam, muntah dan cirit birit.

Anak sulung, isteri, adik ipar penulis dan juga kenalan penulis mendapat ujian ini beberapa minggu lepas. penulis terpaksa membatalkan rancangan menghadiri KIRI akrine 30-31 Oktober. menurut Wak, penulis blog Diari Ana, ini adalah satu wabak.

Penulis telah membaca dan melakukan sedikit studi bekenaan herba untuk rawatan wabak ini yang hampir menyerupai kolera@thypoid@taun. Maklumlah musim hujan ni mudah kena. banyak juga herba yang ada namun fokus penulis ialah herba yang paling mudah didapati dan ringkas. Satu herba yang paling simple dan praktikal telah dibuat di India iaitu LEMON!
alhamdulillah, Izin-Nya.hasilnya sakit isteri makin berkurangan dan akhirnya dipulihkan oleh Allah SWT.

caranya: Lemon diperah begitu sahaja@diblender dan dicampur garam kasar (garam halus beracun), atau campur gula batu@ boleh dicampur air ribena. Minum sedikit-sedikit, sesudu @ selepas setiap kali selepasmuntah @ cirit birit.

Menurut kajian semasa, Bahan dalam Lemon dengan Izin Allah, dapat membunuh kuman bascili pada perut. Sebaiknya juga diamalkan untuk pencegahan di musim wabak melanda.

Rawatan Ruqyah :
1. fatihah 7 x
2. Solawat Thib 7x, solawat Kamilah 7x
3. Ayatul Kursi 7x
4. Al hasyr 21-24,Lauanzalna
5.Surah al Lahab: ayat 1 diulang-ulang min 7x


Pengalaman penulis semasa membaca ayatul Kursi dan Al Lahab, anak penulis masa itu tengah tidur, seolah-olah terkanjat-kanjat kakinya. (rawatan dillakukan dihospital-anak penulis terpaksa dimasukkan air, masalah muntah tak boleh masuk apa pun).

Segalanya dengan kehendak dan Izin-Nya jua.


wassalam.

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum En 'abduka. Alhamdulillah dgn izin Allah setelah mgamalkan ruqyah di atas serta memberikan perahan lemon bersama gula batu kpd baby saya yg berumur 1 tahun 7 bulan, dia sembuh dgn cepat.Saya jg mohon izin utk amalkan rawatan ruqyah ini kepada famili saya. Jazakallahu khairan kathira.

    ReplyDelete
  2. Boleh ke ank sy berusia 2bln dbri air perahan lemon ni?ayt2 ruqyah ni dbaca masa Bila?

    ReplyDelete