Sunday, July 18, 2010

AKHIRNYA BOMOH ITU DAPAT MENEWASKAN USTAZ

Assalamualaikum WRBKT.

BOMOH VS USTAZ, BOMOH MENANG 4-0

Nampak gayanya, pesakit rata-ratanya banyak berjumpa dengan bomoh, ada juga yang buat rawatan dengan bomoh seberang, yang glamournya bomoh dari l****k . Ada yang pakai minyak penghalau hantu syaitan, Ada juga memakai tangkal yang kononnya dibacakan ayat alquran . Menariknya tangkal yang dibakar, meletup tiba-tiba.
Pernah terjadi di sebuah kampung, pesakit budak lelaki berusia sekitar 12 tahun jenis kerap pengsan, telah pengsan sebulan lamanya. Sebelum itu pesakit bergaduh sesama budak lelaki lain dan kena sepakan kat rusuk. Lantas pengsan, bawa ke hospital. Hospital kata takde kecederaan apa-apa. Akhirnya Mak budak tu bocorkan rahsia, “budak ni kalau sakit memang mesti pengsan. Tak kiralah demam ke apa”. Malangnya takde Ustaz, mahupun tok guru yang ada kat kampong yang pandai rawatan islam yang tahu merawatnya. Tak apa ke? ……….Sehinggalah pesakit berjumpa tok bomoh, mula sekali bomoh buat rawatan macam biasa je lah.last sekali tok bomoh ni kata, jiran nya yang buat. Hebat betul temberang tok bomoh, Alasan pun macam tak lojik. Katanya Jiran tu upah tok bomoh RM 2 ribu untuk buat kerja jahat tu. Jiran tu punyalah miskin, kerja pun ambil upah jaga kebun orang, manalah dia nak cekau RM 2 ribu?
MUKA BERUBAH WAJAH GELAP
3 org tetamu jauh datang. Dari sebelah arah tasik bera . Datangnya malam. Tak boleh tunda dah katanya, Sebenarnya penulis dah banyak kali menunda temujanji dengan mereka. Maklumlah penulis memang tak buat rawatan waktu malam. Ikut petua guru sahaja, bukan ada apa pantang apa-apa. Mahu tak mahu rawatan dibuat juga selepas insyak.
Bermula dengaan Siisteri, kurang reaksi tetapi tetap ada tempiasnya. Kemudian sahabat, peniaga kedai makanan mereka yang juga majikan siisteri. Semasa diruqyah dengan tidak semena-mena si peniaga mukanya berubah sekejap jadi gelap dan menggerunkan pada pandangan penulis. Penulis mengambil sunnah Rasulullah, melafazkan sabda baginda saw “Ukhruj ya ‘aduwallah…Keluar wahai musuh Allah,..” Alhamdulillah, wajahnya kembali seperti biasa. Setelah disiasat, sipeniaga ada menggunakan minyak wangi seakan minyak ‘one drop’ yang telah dijampi oleh bomoh seberang dari l****k. Minyak itu dicalit dimuka. Tujuannya untuk menghalau gangguan jin. (ya ke? Selain Minyak kasturi boleh ke?)
MELIHAT BEBOLA CAHAYA
Oleh kerana sipeniaga ada bawa minyak seakan-akan ‘one drop’ . . penulis suruh bakar atau campak ke sungai,(adalah kaedah nak buangnya). masa bakar ,si suami ambil gambar guna handset, selepas habis rawatan dia pun tunjuk, nampak terlalu banyak bebola cahaya, beratus. Selepas itu dia tunjuk gambar minyak yang dibakar kali kedua (pembakaran dilakukan dua kali). Tiada pula bebola cahaya yang timbul.


TANGAN TERANGKAT
Tiba giliran sisuami – penulis mendapat ilham membaca surah albaqarah: ayat 102 –dengan mengulang-ulang perkataan “Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya”- tiba-tiba lelaki itu mengaduh kebas pada tangan kanannya dan sekonyong-konyong itulah tangannya itu mula terangkat perlahan-lahan.
sisuami sebelum rawatan mengadu beliau cemas kerana beberapa kali hampir mencederakan isterinya terutama semasa tidur. Pernah hampir membunuh isterinya. Beliau bermimpi mencekik sesuatu dan apabila beliau terjaga tangannya sudah berada dileher isterinya.
GANGGUAN SELEPAS RAWATAN
Rupanya sisuami tadi sudah biasa ambil gambar setiap kali pergi berubat , (sayangnya berubat dengan bomoh seberang)beliau mengunjukkan gambar-gambar yang pernah diambil kepada saya, memang betul ada yang bentuk kabus lembaga, . Kemudian ketika hendak balik pun dia mengambil gambar kat kereta kerana sudah biasa begitu . “ ada benda pasti ikut kami bila pergi dan balik dari berubat” katanya. Dia pun ambil gambar kat keretanya , tunjuk kat saya, memang jelas nampak ada satu bebola cahaya yang menimbulkan sedikit kabus meliputi keretanya.
KEHEBATAN SURAH AL FURQAN
Dengan izin Allah, saya berdoa dan membacakan satu ayat dari surah alfurqan: 23 ‘waqadimna….’ Yang bermaksud “ Dan kami hadapi segala amal yang mereka kerjakan, lalu kami jadikan amal itu (bagaikan) debu yang berterbangan” lalu ditiup keras pada tapak tangan dan seterusnya membuat aksi rejam 5 kali. Alhamdulillah gambar kali kedua menunjukkan tiada lagi. Ini menguatkan keyakinan saya sebagai bukti teknik ini sebagai benar.
Pesakit juga menceritakan tentang tangkal alquran yang diberi oleh bomoh seberang kepadanya. Saya menasihatkan supaya membakar sahaja atau buang kesungai. Beliau memilih cara pertama. Peliknya Tangkal yang dibakar tiba-tiba meletup.
Bersambung.

Teknik Ruqyah Syar‘iah: Pengalaman

No comments:

Post a Comment