Friday, July 30, 2010

penguat keyakinan-keyakinan rawatan ruqyah

Assalamualaikum wrbkt,

Tanda kebesaran bacaan alquran




Disini ada bukti saintifik ‘bunyi mengubah sel dalam badan kita’. Jadi jika kita kurang yakin alquran boleh merawat tulang patah seribu sekalipun,fikirkan semula.

13. Ar Ra'd: 31. Dan sekiranya ada suatu bacaan (kitab suci) yang dengan bacaan itu gunung-gunung dapat digoncangkan atau bumi jadi terbelah atau oleh karenanya orang-orang yang sudah mati dapat berbicara, (tentulah Al Quran itulah dia)[774]. Sebenarnya segala urusan itu adalah kepunyaan Allah. Maka tidakkah orang-orang yang beriman itu mengetahui bahwa seandainya Allah menghendaki (semua manusia beriman), tentu Allah memberi petunjuk kepada manusia semuanya. Dan orang-orang yang kafir senantiasa ditimpa bencana disebabkan perbuatan mereka sendiri atau bencana itu terjadi dekat tempat kediaman mereka, sehingga datanglah janji Allah. Sesungguhnya Allah tidak menyalahi janji.

Tak suka baca alquran? Letih? Tak ada masa? Sakit?

6. Al An'aam: 25. “Dan di antara mereka ada orang yang mendengarkani (bacaan)mu, padahal Kami telah meletakkan tutupan di atas hati mereka (sehingga mereka tidak) memahaminya dan (Kami letakkan) sumbatan di telinganya. Dan jikapun mereka melihat segala tanda (kebenaran), mereka tetap tidak mau beriman kepadanya. Sehingga apabila mereka datang kepadamu untuk membantahmu, orang-orang kafir itu berkata: "Al-Quran ini tidak lain hanyalah dongengan orang-orang dahulu."

26.” Dan mereka melarang (orang lain) mendengarkan Al-Quran dan mereka sendiri menjauhkan diri daripadanya, dan mereka hanyalah membinasakan diri mereka sendiri, sedang mereka tidak menyadari”


Sebenarnya al quran lah ubat letih. Ubat bosan. Ubat penyakit. Amalkan sekurang-kurangnya membaca ataupun mendengar paling kurang setiap malam.


wassalam.

No comments:

Post a Comment